هر آنچه درباره خرید بالابر پله رو یا صندلی پله پیما و کاربرد آن باید بدانید

امروزه وجود پله برای اکثر افراد ناتوان، ناخوش و سالخورده در محل زندگیشان یک چالش اساسی شده است و خیلی اوقات این عزیزان با وجود چنین دغدغه ای حاضر به خروج مداوم از منزل نیستند. لذا ناچارا این افراد به فردی وابسته و غیرمستقل تبدیل می شوند. ما بر این باوریم که نصب صندلی پله رو، می ‌تواند زندگی روزمره افرادی که مشکلات حرکتی دارند را متحول کند. لذا هدف ما این است تا در این مقاله با اطلاع رسانی و آشنایی شما با دستگاه بالابر پله رو، شرایط زندگی را برای شما و عزیزانتان میسر و راحت نماییم و کمک کنیم تا شما با معضل و مشکلات جا به جایی با پله ها برای همیشه خداحافظی کنید.

صندلی پله پیما چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای افراد با تحرک محدود، پیمایش و بالا رفتن از پله‌ ها در خانه بسیار طاقت ‌فرسا و حتی خطرناک است. صندلی پله پیما، بهترین راه حل ایمنی است که می تواند این مشکل را حل کرده و جا به جایی راحت را برای افراد سالمند و ناتوان در یک مکان چند طبقه ای محقق سازد.

اگر والدین شما مشکلات حرکتی دارند و به کمک عصا، واکر یا ویلچر حرکت می کنند، قطعا باید هر چه سریعتر به فکر خرید دستگاه پله رو و نصب سریع صندلی پله پیما در محل سکونت خود باشید. صندلی پله پیما، که همچنین به عنوان پله برقی خانگی نیز شناخته می شود؛ به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از نرده پله ها و یا دیوار کنار پله ها به عنوان مسیر، روی صندلی پله پیما به راحتی بنشینند و به طبقات بالا و پایین جا به جا شوید.
در حقیقت صندلی پله رو وسیله متحرکی برای جا به جایی سالمندان و یا اشخاصی که مشکلات زانو، کمر و حرکتی دارند، برای بالا رفتن و پایان آمدن از پله ها می‌باشد. امروزه در دنیا بالابر پله رو جابه جایی از طریق پله ها را بسیار راحت و سریع تر کرده است. صندلی پله پیما با توجه به ارتفاع، نوع موتور و قدرت آن انواع مختلفی دارد ولی اگر قرار باشد که بسیار ساده آن را دسته بندی کنیم، به دو دسته صندلی پله رو AC و DC از نوع صندلی پله پیما مستقیم و یا پیچشی (چرخشی) تقسیم می‌شود. به صندلی پله پیما، صندلی پله رو و یا بالابر پله رو و آسانسور پله رو نیز می گویند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با یکی از کاربردی ترین و مفید ترین وسیله های جا به جایی آشنا شوید.

بالا بر پله

صندلی پله
انواع بالابر پله
خرید آسانسور پله

تاریخچه صندلی پله پیما

در اوایل دهه ٧٠ میلادی بود که برای اولین بار یک شرکت انگلیسی به نام ACORN به فکر ساخت دستگاهی استاندارد برای جا به جایی افراد ناتوان و سالمند از روی پله ها افتاد، این شرکت بعد از ٢۴ ماه تلاش، بالاخره در سال ١٩٧۵ میلادی، موفق به ساخت اولین بالابر پله رو در جهان شد. بعد از این شرکت، چندین شرکت دیگر در سراسر جهان شروع به ساخت و تولید این وسیله پر کاربرد کردند که از شرکت MORONO آمریکا می‌توان به یکی از معروف ترین این شرکت ها اشاره کرد.
در سال ١٣٩٠، یکسری از این صندلی های پله رو، وارد ایران شدند ولی متاسفانه به خاطر قیمت بسیار بالا، افراد کمی موفق به خرید این بالابر های پله پیما می‌شدند تا این که در سال ١٣٩۶، یکسری از تولید کنندگان ایرانی بوسیله روش مهندسی معکوس و با صرف هزینه های فراوان موفق شدند که نمونه بومی این وسیله ارزشمند را تولید کنند. شرکت آسانسور آرین برج هخامنش جزو اولین شرکت هایی بود که توانست با تکیه بر نیرو و استعداد داخلی، اولین نمونه صندلی های پله رو را با رعایت تمامی استاندارد های لازم تولید و اجرا کند و با قیمت بسیار مناسب نسبت به نمونه خارجی آن، در اختیار هموطنان عزیز کشورمان قرار دهد.
شرکت آسانسور آرین برج هخامنش، اولین و قدرتمندترین تولید کننده صندلی های پله رو از سال ١٣٩٠ تا کنون میباشد که در این مدت بیش از ٨٠٠ دستگاه صندلی را از دو نوع خارجی و ایرانی آن برای هموطنان عزیزمان در سراسر کشور نصب و اجرا نموده است.
با افزایش سن، توجه ما به خودمان و عزیزانمان بالاتر می‌رود . با پیشرفت علم و اختراع وسایل و ابزارها، روز به روز زندگی بشر راحت تر و آسان تر شده است و مسائل مربوط به سلامت و تندرستی بسیار قابل کنترل تر شده است.
صندلی پله پیما یا پله رو تا به امروز به یک ابزار کمکی بسیار مناسب برای بیماران و سالمندان به منظور بالا و پایین رفتن از پله ها تبدیل شده است.

بالابر پله پیما چیست

انتخاب بالابر پله رو

صندلی پله پیما یا آسانسور پله، همان طور که از اسمش مشخص است، راهی مناسب برای کسانی است که مشکلات حرکتی دارند تا مشکل راه پله هایی که می توانند به شدت چالش برانگیز باشند را حل کند. صندلی پله پیما دارای یک مسیر نصب شده بر روی دیوار کنار راه پله و یک صندلی موتوری متصل به مسیر است. این صندلی یک صندلی امن است که به راحتی شما را از پله ها بالا و پایین می برد. چرخ دنده موتور گیربکس صندلی را با سرعت مناسب حرکت می دهد در حالی که مسافر به طور ایمن روی صندلی نشسته است.

انتخاب و خرید صندلی پله رو یا پله پیما برای افرادی که دارای مفاصل مصنوعی، مشکلات دیسک کمر و زانو و کلا هر گونه مشکل حرکتی دارند به منظور پیمودن پله ها در یک خانه چند طبقه بسیار سودمند است. با این حال، به دلایل بسیاری، خرید یک صندلی پله پیما، می‌ تواند به دلیل شرایط راه پله ها و یا انتخاب یک شرکت معتبر فرآیند سختی باشد.

با این حال، اگر کمی وقت خود را صرف تحقیق در مورد نیاز خود کنید، سپس خرید مقایسه ای انجام دهید، می توانید به یک بالابر پله با کیفیت دست پیدا کنید که به شما این امکان را می دهد بدون دردسر و با ایمنی بالا و استاندارد لازم از پله ها بالا بروید و یا پایین بیایید و به خرید و یا یک پیاده روی یک ساعته بروید.

خرید صندلی پله پیما چرخشی

انواع صندلی پله پیما

دو نوع اصلی صندلی پله پیما یا بالابر پله رو موجود برای پله ها عبارتند از:

  • صندلی پله پیما مستقیم
  • صندلی پله پیما پیچشی که پله پیما چرخشی هم به آن گفته می‌شود

بالابرهای مستقیم راه پله: برای مجموعه ای از پله ها طراحی شده اند که مستقیماً به طبقه دوم یا مستقیماً به زیرزمین یا سطح پایین تر می روند. در این نمونه معمولا از ریل های استاندارد آلومینیوم استفاده می شود و زمان نصب پله پیما مستقیم معمولاً بین ٣ الی ۴ ساعت است.

پله پیما چرخشی: در مکان هایی استفاده می‌شود که در آن انحنا، خمیدگی یا پیچش در وسط راه پله بالا یا پایین وجود دارد.بسیاری از راه پله ها مستقیم نیستند و معمولا تا رسیدن به مقصد مورد نظر چندین پاگرد دارند.
نصب پله پیما پیچشی شامل ساخت یک ریل سفارشی متناسب با راه پله منحصر به فرد شما است و نصب آن زمان و هزینه بیشتری می برد.

اجزای بالابر پله رو

صندلی چرخان و تاشو: به کاربر این امکان را می ‌دهد صندلی را به دور از پله‌ های باز بچرخاند تا خروجی بسیار ایمن ‌تری از صندلی پله پیما داشته باشد.

واگن: بسیاری از اجزای حیاتی صندلی از جمله نیروی محرکه صندلی که در واقع یک موتور گیربکس قدرتمند میباشد، داخل این واگن قرار گرفته، علاوه بر موتور، شافت و چرخ دنده هم در پشت واگن قرار دارد.

کمربند ایمنی: کمربندهای ایمنی این دستگاه کمک می ‌کند تا زمانی که صندلی پله پیما در حرکت است، استفاده کننده با این خیال راحت روی صندلی بنشیند.

کمربند صندلی پله پیما

سنسورهای تشخیص مانع: حسگرهای ایمنی می توانند اشیایی روی پله ها که ممکن است عملکرد صندلی پله پیما را مختل کنند، شناسایی کنند. در کلیپ زیر کاملا به این مورد اشاره شده است.
(کلیپ قرار گیرد)

ریل: مسیر حرکت صندلی بر روی یک ریل آلومینیومی و یا فولادی میباشد، بدیهی است که حرکت صندلی روی ریل آلومینیومی، صدای نرم و کمتری نسبت به ریل فولادی دارد و بالطبع هزینه آن زیادتر است.

در مورد خرید صندلی پله رو به نکات زیر حتما توجه کنید

۱. از چه کسی بالابر پله رو خریداری میکنید؟ آیا از یک فرد حقیقی خریداری میکنید یا از یک شرکتی که دارای پروانه ی طراحی و مونتاژ انواع آسانسور هست؟ در مطالب بالا به این مورد اشاره شد که صندلی های پله پیما زير مجموعه ی آسانسورها هستند و در دنیا به اسم آسانسور پله آن را می‌شناسند و معادل انگلیسی آن stair lift هست، یعنی همان آسانسور پله، که البته متاسفانه در ایران هنوز هویت اصلی خود را پیدا نکرده و بسیاری از سود جویان با ثبت یک شرکت، شروع به فروش این وسیله فوق تخصصی می‌کنند. بدیهی هست یک شرکت که دارای پروانه طراحی و مونتاژ انواع آسانسور هست، تمامی مهارت های لازم را جهت تولید و نصب انواع بالارونده ها مثل آسانسور، پله برقی، صندلی های پله پیما و… را کسب نموده است. قبل از خرید صندلی پله رو حتما به پروانه طراحی و مونتاژ شرکت همانند پروانه زیر دقت کنید.

شرکت معتبر بالابر

۲. صندلی های پله پیما حتما باید دارای سنسورهای تشخیص مانع باشند، برای آشنایی با سنسورهای تشخیص مانع، مجددا می توانید کلیپ بالا را مشاهده نمایید.

۳. صندلی پله پیما باید داری foot place و یا همان کفی مخصوص پا باشد. متاسفانه یکسری از صندلی های تولید شده برای کاهش هزینه، این قسمت بسیار مهم را حذف کردند.

foot place

۴. صندلی پله رو استاندارد در دنیا از موتورهای گیربکسی با کیفیت و کم صدا استفاده می‌کنند تا آلودگی صوتی ایجاد نشود که باز هم متاسفانه شاهد هستیم که یکسری سودجویان برای کاهش قیمت، از موتور گیربکس های بی کیفیت و پُر صدا استفاده می‌کنند. صدای موتور گیربکس استاندارد باید اندازه یک دهم صدای جاروبرقی باشد.

قیمت صندلی پله رو در سال ١۴٠٠ چقدر است؟

یکی از سوالاتی که اکثر مردم می پرسند این است که قیمت صندلی پله رو یا قیمت پله برقی خانگی چقدر است؟
به طور معمول قیمت بالابر پله رو، براساس یک سری فاکتورها و شرایط راه پله مکان مورد نظر توسط کارشناسان خبره بررسی و محاسبه می شود.
همان طور که در بالا گفته شد قیمت بالابر پله رو، براساس عوامل متعددی همچون طول مسیر حرکت، استفاده از موتور گیربکس AC و یا DC، ساخت و مدل صندلی پله پیما، راست یا خمیده بودن راه پله و… محاسبه می گردد.

صندلی پله رو آرین برج هخامنش چگونه کار می کند؟

صندلی پله پیما همان طور که اشاره کردیم یک راه امن و مقرون به صرفه برای سالمندان با تحرک محدود است تا بین سطوح مختلف طبقات ساختمان حرکت کنند. این محصول راحتی را فراهم می کند و می تواند استقلال را برای کسانی که از پله ها استفاده نمی کنند بازگرداند.
برای کمک به شما در درک بهتر نحوه کار بالابر پله پیمای شرکت آرین برج هخامنش، برخی از ویژگی‌ های آن ها را نام می بریم و اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد شان ارائه می‌ دهیم.

1- استفاده از صندلی پله پیمای شرکت آرین برج آسان است

در حالی که تفاوت‌ هایی بین ساخت و مدل ‌ها وجود دارد، اکثر صندلی پله پیماهای شرکت آسانسور هخامنش دارای کنترل ‌های ساده و شرایط ایمنی قوی هستند. تمام این دستگاه ها، دارای یک ریموت کنترل ساده هستند که حرکت آنها را کنترل می کند. وقتی سوارکار دکمه ریموت کنترل را فشار داد، پله نورد از پلکان بالا یا پایین حرکت می کند. صندلی یک بار بوق می ‌زند و زمانی که پلکان به انتهای مسیر رسید، به‌ طور خودکار متوقف می ‌شود. در هر نقطه از مسیر میتوانید دکمه توقف روی ریموت کنترل را فشار دهید تا صندلی پله رو بلافاصله متوقف شود. همچنین تمامی بالابرهای پله ای که ما می فروشیم و نصب می کنیم مجهز به کمربند ایمنی و سنسور های تشخیص مانع هستند تا اگر وسیله ای جلوی حرکت صندلی پله پیما باشد، صندلی به طور خودکار توقف کند.

2- چگونه با خیال راحت روی صندلی پله رو بنشینیم

سوار شدن بر روی صندلی پله رو مانند نشستن روی هر نوع صندلی دیگری است، اما برای اطمینان از اینکه بتوانید با خیال راحت بنشینید، باید به چند نکته در فرود بالا و پایین توجه کنید:

فرود پایین

اطمینان حاصل کنید که دسته ‌ها و صندلی ‌ها تا شده و در جای خود قفل شده ‌اند
هنگام آماده شدن برای نشستن، مطمئن شوید که دست ‌ها می‌ توانند به دسته‌ ها برسند و پشت زانوهای شما جلوی صندلی را لمس کند.
هنگامی که نشسته اید، زیر پایی را به صورت دستی با دست یا با پای خود تا کنید. اگر محدودیت تحرک مانع از جمع کردن دستی زیرپایی توسط کاربر می شود، گزینه زیرپایی تاشو برقی پیشنهاد می شود.

فرود بالا

تکیه گاه دست، صندلی و زیرپایی باید تا شوند. اهرم صندلی را فشار دهید تا صندلی را 90 درجه بچرخانید تا دور از پله ها در جای خود قفل شود تا بتوانید با خیال راحت بنشینید. کمربند ایمنی را ببندید و سپس صندلی را در جای خود بچرخانید تا با ایمنی کامل سوار شوید.
صندلی پله رو های شرکت آرین برج هخامنش اکثرا به پله های ساختمان متصل می شوند، نه به دیوار. برخی از مشتریان فرض می کنند که بالابر پله پیما باعث آسیب به دیوار می شود. این در صورتی است که صندلی پله پیمای طراحی و تولید شده شرکت هیچ گونه آسیبی به دیوارها وارد نمی کند زیرا ریل صندلی توسط براکت به پله ها متصل است نه دیوارها.
ریل توسط براکت های نگهدارنده که از درون پیچ می شوند و به طور مساوی از یکدیگر فاصله دارند در جای خود ثابت می شود. پیچ ها می توانند از هر نوع سطحی مانند بتن، فلز یا کاشی عبور کنند.

انواع صندلی پله رو شرکت آرین برج هخامنش

در حال حاضر دو نوع صندلی پله پیما در شرکت آرین برج هخامنش عرضه می شود. که این دستگاه با توجه به ارتفاع، نوع موتور و قدرت به دو دسته پله پیما مستقیم و پله پیما چرخشی دسته بندی می شود.
متداول ترین نوع صندلی پله رو، مدل مستقیم است که با یک ریل مستقیم استاندارد ارائه می شود که می تواند برای اکثر پله های مستقیم به کار گرفته شود. اگر مجموعه ای از پله های مستقیم و بدون خمیدگی یا انحنا و پیچش دارید، پیشنهاد می شود یک صندلی پله پیما مستقیم خریداری نمایید.
گزینه دیگر صندلی پله رو پیچشی یا چرخشی است که دارای ریلی است که به صورت سفارشی برای پله هایی که دارای انحنا، پیچ یا فرود میانی هستند ساخته می شود.
هر دو نوع صندلی پله پیما را می توان هم در داخل و هم در فضای باز نصب کرد. صندلی پله پیما برای راه پله مستقیم و بدون پیچ ارزان تر از صندلی پله پیما برای پله های پیچشی و چرخشی است.

صندلی پله پیما چرخشی

قیمت بالابر پله رو

قیمت فروش بالابر پله رو یا صندلی پله رو، برای یک راه پله مستقیم معمولاً بین ٣٠ الی ۵٠ میلیون تومان متغیر است. قیمت نهایی که می پردازید به طول راه پله، مدل انتخابی، قطعات اضافه شده، مانند ریل تاشو یا صندلی چرخان برقی بستگی دارد.

اگر یک پله چرخشی دارای یک الی چند پاگرد دارید، مسیر صندلی پله پیما باید به صورت سفارشی ساخته شود تا متناسب با راه پله شما باشد. در نتیجه، هزینه به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود. در نتیجه قیمت برای فروش صندلی پله پیما براساس نوع آن متفاوت است. برای استعلام قیمت بالابر پله می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

صندلی پله رو آرین برج هخامنش

صندلی پله پیما همان طور که اشاره کردیم یک راه امن و مقرون به صرفه برای سالمندان با تحرک محدود است تا بین سطوح مختلف طبقات ساختمان حرکت کنند. این محصول راحتی را فراهم می کند و می تواند استقلال را برای کسانی که از پله ها استفاده نمی کنند بازگرداند.
برای کمک به شما در درک بهتر نحوه کار صندلی پله پیمای شرکت آرین برج هخامنش، برخی از ویژگی‌ های آنها را نام می بریم و اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد شان ارائه می‌ دهیم.

١-استفاده از صندلی پله پیمای شرکت آرین برج آسان است
در حالی که تفاوت‌ هایی بین ساخت و مدل ‌ها وجود دارد، اکثر صندلی پله پیماهای شرکت آسانسور هخامنش دارای کنترل ‌های ساده و شرایط ایمنی قوی هستند. تمام این دستگاه ها، دارای یک ریموت کنترل ساده هستند که حرکت آنها را کنترل می کند. وقتی استفاده کننده دکمه ریموت کنترل را فشار داد، پله نورد از پله ها به سمت بالا یا پایین حرکت می کند. صندلی یک بار بوق می ‌زند و زمانی که به انتهای مسیر رسید، به‌ طور خودکار متوقف می ‌شود. در هر نقطه از مسیر میتوانید دکمه توقف روی ریموت کنترل را فشار دهید تا صندلی پله رو
بلافاصله متوقف شود.

٢- صندلی پله رو آسانسور هخامنش کاملا ایمن و استاندارد هست.
تمامی بالابرهای پله ای که توسط شرکت هخامنش عرضه و نصب می شود مجهز به کمربند ایمنی و سنسور های تشخیص مانع هستند تا اگر وسیله ای جلوی حرکت صندلی پله پیما باشد، صندلی به طور خودکار متوقف شود.

٣-بالابر پله شرکت هخامنش بسیار لوکس و چشم نواز است.
یکی از مواردی که برای مشتریان بسیار مهم است، زیبایی و لوکس بودن صندلی پله پیما هست. شرکت آسانسور هخامنش، به این نکته مهم بسیار توجه کرده و تمامی آسانسورهای پله عرضه شده، زیبا و چشم نواز است.

سوالات متداول

شعبه اصلی ما در اصفهان هستش.

باید محل نصب و شرایط دیگه توسط کارشناس مورد بررسی قرار بگیره که این کار توسط کارشناسان ما به رایگان انجام میشه.

4/5 - (4 امتیاز)